Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition Review: به طرز حیرت انگیزی قدرتمند است


کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 نمادی است که چرا ما به مردم می گوییم هنگام ظهور فناوری پیشرفته ، منتظر نسل دوم بمانند.

پردازنده های گرافیکی کاملاً جدید تورینگ در داخل سری 20 GeForce RTX انویدیا انواع فناوری های پیشرفته را برای ایجاد ردیابی اشعه در زمان واقعی طراحی کرده اند که این هدف طولانی مدت صنعت بازی است. تورینگ نه تنها هسته های RT ویژه ای را که به پردازش وظایف ردیابی اشعه اختصاص داده شده بود ، معرفی کرد ، بلکه هسته های تنسوری ، سخت افزاری اختصاصی را که از یادگیری ماشین برای کمک به خنثی سازی تصاویر ردیابی اشعه استفاده می کند و ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی مانند فناوری خارق العاده یادگیری عمیق (DLSS) را قادر می سازد ، معرفی کرد. . پیشرفت های تورینگ همچنین به هسته های سایه بان سنتی نیز گسترش یافت ، و یک خط لوله پردازش تعمیرات اساسی را ارائه داد که مجهز به بازی هایی است که با استفاده از API های گرافیکی DirectX 12 و Vulkan جدیدتر ساخته شده اند. همه اینها دور شدن عادی از هنجار بود.

اما جدید همیشه به معنای عالی نیست. در حالی که سری 20 RTX واقعاً دوره جدیدی از اشعه را دنبال می کند ، بازیهایی که از ردیابی اشعه یا DLSS پشتیبانی می کردند در طول عمر آن بسیار اندک بودند. از آن بدتر ، کارت های سری 20 RTX اساساً عملکردی مشابه بازی های قبلی سری 10 GTX قدیمی تر با همان قیمت در بازی های سنتی داشتند. استقبال اولیه (و فروش) درخشان نبود.

بیشتر بخوان:  رویداد 2020 اپل امروز است: همه چیزهایی که انتظار داریم از iPad جدید گرفته تا Apple Watch ببینیم

GeForce RTX 3080 699 دلاری و معماری جدید GPU Ampere انویدیا همه اینها را تغییر می دهد. این چیز freakin ‘ سیگار می کشد. این یک نسخه بزرگتر از GeForce RTX 2080 699 دلاری قدیمی است که به طور قابل توجهی سریعتر از پرچمدار قبلی 1200 دلار RTX 2080 Ti است و اگر قبلاً GeForce GTX 1080 خود را نگه داشته اید؟ GeForce RTX 3080 آن را کاملا خرد می کند. این یک کارت گرافیک عالی برای بازی های 4K و فوق العاده سریع 1440p است – اگر هنگام راه اندازی آن در 17 سپتامبر توانایی پرداخت آن را دارید.

یادداشت ویراستار: این بررسی جامع GeForce RTX 3080 بیشتر از بیشتر انجام می شود زیرا اولین ارزیابی ما از کارت گرافیک سری 30 GeForce RTX با قدرت آمپر است. Nvidia GeForce RTX 3080 تست شده را بررسی کنید: 5 نکته کلیدی که باید برای اجراهای سطح بالای این اطلاعات عمیق بدانید یا از این فهرست مطالب برای جستجوی بین بخشهای مختلف بررسی استفاده کنید.

GeForce RTX 3080: مشخصات ، ویژگی ها و آمپر

براد چاکوس / IDG

قبل از اینکه به موارد جدید GeForce RTX 3080 بپردازیم ، در اینجا مشخصات سطح کارت های Founders Edition را مشاهده می کنید. در مقایسه مشخصات سری 20 GeForce RTX و RTX 20 می توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأمین آن در برابر نسل قبلی بیابید.

  • رنگ های CUDA: 8704
  • افزایش ساعت: 1.71 گیگاهرتز
  • حافظه: 10 گیگابایت GDDR6X در 9500 مگاهرتز
  • گذرگاه حافظه: 320 بیتی
  • پهنای باند حافظه: 760 گیگابایت بر ثانیه
  • هسته های RT: 68 (نسل 2)
  • هسته های تنسور: 384 (نسل 3)
  • NVLink SLI: خیر
  • PCIe: Gen 4
  • HDMI: 2.1
  • HDCP: 2.3
  • اتصالات نمایشگر: 1x HDMI 2.1 ، 3x DisplayPort 1.4
  • طول: 11.2 اینچ
  • عرض: 4.4 اینچ
  • قد: 2 شکاف
  • حداکثر دما GPU: 93
  • قدرت کارت گرافیک: 320 وات
  • منبع تغذیه توصیه شده: 750 وات
  • اتصالات برق: 2x 8 پین (همراه با آداپتور 12 پین ارائه شده)
بیشتر بخوان:  الگوهای رفتاری مناظره ریاست جمهوری سال 2020: چه کسی دکمه قطع کردن را قطع می کند؟

فهمیدم؟ خوب حالا می خواهیم کمی گیکی کنیم. اگر به جزئیات عمیق تری در مورد نحوه کار در GeForce RTX 3080 علاقه مند نیستید ، به بخش بعدی بروید.

آمپر در مقابل 20 انویدیا

قلب تپنده درون GeForce RTX 3080 پردازنده گرافیکی جدید Amvre GA102 انویدیا است. آمپر با استفاده از گره پردازنده 8 نانومتری سامسونگ ساخته شده و از گره های TSMC 14 نانومتری و 12 نانومتری کمی اصلاح شده که برای کارت های سری 20 GTX 10 و RTX استفاده می شود ، بالا می رود ، بنابراین این یک جهش نسلی برای انویدیا است. آخرین باری که انویدیا از یک گره جهش کرد ، سری 10 GeForce GTX نسخه های قبلی خود را تخریب کرد. این بار دیگر تفاوتی ندارد ، همانطور که به زودی خواهید دید.

نمودار بلوک ga102 final2 sm انویدیا

در داخل یک آمپر SMX سری 30 RTX.

در حالی که تورینگ طراحی GPU را متزلزل کرد ، آمپر بر پایه های تورینگ بنا می کند. چند پردازنده همزمان تورینگ (SMs) – بلوک های سازنده GPU – با یک اصلاح اساسی قابل توجه ، خط لوله صحیح جدید (INT32) را در کنار خط لوله شناور (FP32) که به طور سنتی برای پردازش سایه استفاده می شود ، اضافه می کند. خط لوله جدید به پردازنده گرافیکی انویدیا اجازه می دهد تا همزمان با دستورالعمل های سنتی FP از دستورالعمل های عدد صحیح استفاده کند و به کارت گرافیک های مبتنی بر تورینگ سرعت زیادی را در بازی هایی می دهد که بیشتر به آن وظایف متکی هستند – یعنی بازی های بهینه سازی شده Vulkan و DirectX 12. عملکرد در بازی های سنتی در کارت گرافیک های سری 20 RTX تا حد زیادی راکد مانده است ، اما تا حدودی به این دلیل که FP32 به طور کلی برای بارهای بازی مهمتر است.

بیشتر بخوان:  نیسان Z فاش می کند: پخش مستقیم ماشین Z جدید را در اینجا تماشا کنید

آمپر هم بر اساس تورینگ است و هم با دو برابر شدن تعداد هسته های CUDA در هر SM ، این طراحی را کاهش می دهد. معماری جدید یک مسیر داده را به طور اختصاصی به آن وظایف مهم FP32 اختصاص می دهد ، در حالی که مسیر دوم می تواند وظایف INT یا FP را پردازش کند. این امر باعث می شود آمپر در ارائه بازی های سنتی بسیار سریعتر عمل کند.

توجه داشته باشید که عملکرد کلی بازی کاملاً با تعداد هسته های CUDA مقیاس بندی نمی شود ، خصوصاً به این دلیل که دستورالعمل های INT اکنون می توانند به طور بالقوه در کل توان FP در مسیر دوم باشند. در مجموع ، این یک اصلاح خوب و مناسب است. برای تغذیه جانوران ، انویدیا پهنای باند و اندازه پارتیشن حافظه نهان L1 را در هر SM دو برابر کرد ، همراه با 33 درصد ظرفیت L1 بیشتر.

بیشتر بخوان:  Microsoft 365 Personal را به مدت یک سال با 59 دلار دریافت کنید

آن هسته های RT و Tensor تخصصی همچنین ارتقا یافته اند – هسته های RT به نسخه نسل دوم و هسته های Tensor به نسل سوم. هسته های RT بیشتری در RTX 3080 مملو از هسته ها قرار دارند و تعداد هسته های کششی کمتر است. اما این هسته های سنسور ژن سوم بسیار توانایی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارند و با وجود کاهش تعداد ، عملکرد بالاتری را امکان پذیر می کنند.

هسته های RT همچنین توانایی بینابینی موقعیت مثلث را به دست آوردند. این به ویژه در صحنه هایی با تاری حرکت کمک می کند ، به طور بالقوه سرعت اشعه را با 8X تسریع می کند. به طور کلی ، انویدیا می گوید هسته های RT جدید آن 1.7 برابر سریعتر از قبل هستند ، در حالی که هسته های تنسور 2.7 برابر کارآمدتر هستند – هرچند بازهم ، این کاملاً مناسب عملکرد واقعی بازی نیست.

آمپر RT و Tensor انویدیا

این دستاوردها با توانایی جدید آمپر در اجرای همزمان وظایف روی هسته های سنسور و RT حتی بیشتر می شوند. در تورینگ ، وظایف ردیابی شده در کنار توابع سایه بان اجرا می شد ، اما GPU قبل از اینکه تصویر نهایی را تف کند ، باید این کار ردیابی اشعه را به پایان برساند و آن را به هسته های تنسور برای denoising و DLSS تحویل دهد. در Ampere ، هسته های تنسور می توانند DLSS را برای بالا بردن یک فریم اجرا کنند در حالی که هسته های سایه زن و RT روی دیگری کار می کنند ، هر سه کار پردازش همزمان انجام می شود. با قابلیت های بهبود یافته سایه زن ، قاب قابل اجرا در تورینگ با ردیابی اشعه و فعال کردن DLSS تا 13 میلی ثانیه هم اکنون می تواند با 6.7 میلی ثانیه با آمپر بیرون بریزد. لعنتی داغ

بیشتر بخوان:  Jaguar XF Sportbrake برای سال 2021 در ایالات متحده متوقف شد

خط پایین؟ پیشرفت در معماری Ampere GPU باعث افزایش عملکرد هم در بازی های سنتی و هم در بازی هایی می شود که از قابلیت RTX انویدیا بهره می برند.

اما دستاوردهای GeForce RTX 3080 فقط از معماری جدید آمپر حاصل نمی شود. مانند GTX 1080 و RTX 2080 قبل از آن ، آخرین پرچمدار انویدیا حافظه پیشرفته را نیز معرفی می کند. این بار ، GeForce RTX 3080 (و RTX 3090 آینده) روی ماژول های حافظه GDDR6X سریع Micron ضربه می زند. حافظه میکرون فناوری سیگنالینگ “PAM4” را ارائه می دهد ، که به آنها اجازه می دهد چهار مقدار ممکن در هر چرخه ارسال کنند ، در مقایسه با دو سنتی. به شما امکان می دهد GDDR6X دو برابر سریعتر از تجسم قبلی ، داده را جابجا کند. 10 گیگابایت حافظه GDDR6X در RTX 3080 این داده ها را از طریق یک گذرگاه 320 بیتی برای پهنای باند حافظه 760 گیگابایت در ثانیه ارسال می کند. برای مقایسه ، GeForce RTX 2080 Super 8 گیگابایتی غیر X-GDDR6 از یک گذرگاه 256 بیتی برای 496 گیگابایت در ثانیه از پهنای باند استفاده کرد.

بیشتر بخوان:  نینتندو سوییچ از جمله Special Animal Crossing Edition از قبل در انبار موجود است
nvidia gddr6x انویدیا

GDDR6 سنتی در برابر حافظه GDDR6x RTX 3080.

انویدیا همچنین نحوه عملکرد حافظه را بهبود بخشید تا کارایی آن را بهبود ببخشد – یک چیز خوب ، زیرا 320W GeForce RTX 3080 به طور قابل توجهی انرژی بیشتری حتی نسبت به پرچمدار نسل قبلی RTX 2080 Ti می گیرد. این شرکت برای استفاده از حافظه چهار سیگنال PAM4 بدون اینکه تراشه ها به شدت از پایین ترین تا بالاترین مقدار چرخش داشته باشند ، این امر باعث ولتاژ 250 میلی ولت و “رمزگذاری اجتناب از حداکثر انتقال” جدید می شود که می تواند باعث ایجاد قوس انرژی شود. انویدیا همچنین به هسته گرافیکی و سیستم حافظه ریل اختصاصی اختصاصی خود را داده و به GPU اجازه می دهد تا برای کارایی بیشتر ، سطح توان هر یک را به طور جداگانه تنظیم کند. در طراحی تراشه های قبلی از یک ریل قدرت مشترک برای این دو استفاده شده بود.

اکنون که ما در حال صحبت کردن درباره قدرت هستیم ، زمان بسیار خوبی است که باید به طراحی GeForce RTX 3080 Founders Edition بپردازیم.

صفحه بعدی: طراحی RTX 3080 FE


منبع: حافظ استدیو

لینک ها کوتاه شده

tinyurl.com/y47qlrlu
is.gd/QiVz4y
shrtco.de/THvnQ
clck.ru/QsdiV
u.nu/hz0yx
ulvis.net/rA0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

Super Mario 3D All-Stars ماریو کلاسیک است ، اما مانند آنچه شما به یاد می آورید نیست

چ سپتامبر 16 , 2020
Super Mario Galaxy ، اما نه همانطور که به یاد دارید. نینتندو من هرگز در یک سیاره بدون ماریو زندگی نکرده ام. ستاره سریال Super Mario امسال 35 ساله می شود. من 31 ساله هستم برای بیشتر شبیه به این مشترک شدن در خبرنامه CNET Now برای انتخاب سردبیران از […]